نویسنده : سارا مسعودی



 
روز تولد یا سالگرد ازدواج شماست. اگر همسرتان این روز را از خاطر ببرد، چه واکنشی خواهید داشت؟ انسان‌ها در این‌گونه موقعیت‌ها، یکسان با یکدیگر برخورد نمی‌کنند، ولی با اطمینان می‌توان گفت که بیشتر ما زنان به‌ویژه سال‌های اول ازدواجمان، از این بی‌توجهی ناراحت می‌شویم و این پرسش‌ها در ذهنمان نقش می‌بندد که آیا دیگر مرا دوست ندارد؟ آیا تنها شده‌ام؟
هرچه زندگی شما عاشقانه‌تر باشد، پذیرش این مسئله برای شما سخت‌تر خواهد بود. برای شما فرقی نمی‌کند او چه هدیه‌ای به شما بدهد؛ یک سرویس طلا یا یک شاخه گل. مهم این است که او یادش باشد امروز روز مهمی است. برخلاف زنان، بیشتر مردها حتی روز تولد خودشان را هم فراموش می‌کنند و در قبال هدیه شما، شاید تنها به گفتن یک «ممنون» بسنده کنند. پس یادتان باشد فراموش کردن تاریخ‌های مهم، به معنای پایان یک زندگی عاشقانه نیست.
یکی از سخت‌ترین کارهای ما زنان، خریدن هدیه برای همسرمان است. برخلاف مردها که با تنوع گسترده‌ خرید روبه‌رو هستند، از مغازه تا دست‌فروش‌ها، شما فقط چند انتخاب دارید؛ ساعت مچی، ست خودکار، کت، جاسوییچی، شاید هم جوراب. هیچ تضمینی وجود ندارد که شما برای خریداری این اجناس پول داشته باشید. ضمن اینکه مگر آدم چند سال می‌تواند از این چیزها بخرد. بهتر نیست گزینه‌های دیگر را امتحان کنید!
منبع ماهنامه طوبی شماره 35